o financích
RSS feed
  • Jsou reklamy na finanční půjčky nemorální?

    Posted on Listopad 30th, 2012 Petr 32 comments

    Všude nás bombarduje reklama na finanční půjčky. Například Poštovní spořitelna má obří kampaně, její billboardy s obrovským nápisem: Nespořte! byly jednu dobu prostě všude. Ale i všechny ostatní banky se předhánějí v nabídkách úvěrových produktů a to nejenom v době Vánoc. Neustále vyvíjejí nové a nové strategie, jak donutit lidi k tomu, aby si za nevýhodných podmínek půjčovali peníze i když to vlastně nepotřebují. No jasně, nespořte, kupte si všechno hned – ono se to nějak udělá… A k nabídkám bank si ještě připočtěte všechny ty Cofidisy a Providenty, no opravdu je toho na nás hodně.

    Princip komunikačního nátlaku je vždy podobný: Spoření je dlouhé – naspořit tolik nejde – nečejte, až ušetříte – kupte si to hned – je to tak snadné – až 70 000 Kč online – bez ručitele, bez poplatků – vyzvedněte si na poště – získejte hned – získejte zdarma – …

    Cožpak zde někdo něco získává? Nebo dokonce zdarma?!

    V jedné diskuzi na webu jsem našel příspěvek čtenáře, který jako klient jedné z takovýchto společností ví své: „Ano, mate pravdu v tom, ze dat tri pozicky za sebou a to nasledovne : vo vyske 6000 Sk s urokmi 3984 Sk v januari 2006, vo vyske 10 000 Sk s urokmi 7280 Sk v marci a tretiu pozicku vo vyske 6000Sk s urokmi 4368 Sk v aprili – to mozu urobit len zlodeji. Dat taketo tri pozicky dochodcovi a obalamutit ho s tym, ze nebojte sa ved platit budete tyzdenne a to zvladnete, ale to, ze dostal pozicku 22 000 Sk a zaplatit musi spolu 37 632 Sk na to ho neupozornil.

    V jedné reklamě Provident financial dokonce lidem radil, ať si vezmou půjčku na zaplacení inkasa? Není snad jediným možným řešením snížit inkaso, když na něj nemám?

    Myslím si, že reklama na půjčování peněz a nucení lidí do zbytečného nakupování na dluh a jiných forem zadlužování není morální. Co si o tom myslíte vy?

 

32 responses to “Jsou reklamy na finanční půjčky nemorální?” RSS icon

  • Reklama je svobodné vyjádření a korektní nabídka produktů. Myslím, že je dobře mít povědomí o i těchto službách. To co je nemorální, vyplývá s dalšího postupu firmy nabízející ony služby.

    Na střední škole nám náš matikář vštěpoval do hlavy finanční matematiku dost tvrdě a nekompromisně a ještě tvrději trestal neznalost látky, až to hraničilo se šikanou. Když už se nám zdálo že přehání a bouřili se, řekl nám něco co si myslím že jsme schopni docenit až teď kdy jsme dospělí: „Dopustil bych se zločinu kdybych vás nenaučil jak si spočítat tak jednoduché věci jako jsou úroky, splátky, penále…. . Byl bych zločinec kdybych vás vypustil do světa nepřipravené na drsné prostředí finančního trhu kterého jste součástí a které vás semele. Tak se hleďte učit co po vás chci. Já po vás chci aby jste něco uměli a znali, ale všichni ostatní po vás budou chtít peníze. Tak si rozmyslete z čeho se chcete vydat. Upozorňuji však, že vědomosti jsou to jediné s čeho se můžete vydávat jak dlouho chcete a přece vám neubudou. S penězi je to přesně naopak.“

    Myslím, že nemorálnosti se dopustil ten kdo nepřipraví člověka na svět takový jaký je. A ten svět není ani horší ani lepší než před staletími. To rodiče a škola mne špatně připravili na život v naší společnosti, když mě nenaučili odříci si to na co nemám, když mne nenaučili vydělat si tolik aby to pokrylo mé životní potřeby. My všichni kdo máme rovné šance na přežití, si nemáme na co stěžovat když padneme do spárů lichvářů. Jsou to jen zase lidi co si vydělávají své peníze. To jen my jsme ti hloupí, že jim to umožňujeme. Povinností nás všech kdo jsme si rovni, je postarat se o ty kdo nám rovni nejsou a neobejdou se bez pomoci. Když lichvář vydělá na někom kdo je svépravný a výdělku schopný, tak si říkám budiž mu to přáno. Ale lichva na člověku, který zjevně neví co dělá, je zločin.

    • …nemorálnosti se dopustil ten kdo nepřipraví člověka na svět takový jaký je… nemáš docela pravdu. Po naší zemi běhá spousta lidí, kteří vyrůstali ve zcela jiném světě, nežli je teď a tak je těžko mohl někdo na něco připravovat (když v tom nežil, nevěděl na co, jestli Ty máš doma věšteckou kouli, tak učitelé ji běžně nemívají).

      IMHO se nemorálnosti dopouštíme my, kteří dobře chápeme, oč jde, a přitom to trpíme. Celou řadu klamavých reklam (na půjčky po telefonu, na hubnutí, na nejrůznější šarlatánské, předražené nesmysly) bych zakázal. A trestal. Jako podvod, nic jiného to není. Když by pak pár tech chytráků skončilo na 10-15 let v kriminále, ono by to trochu pokleslo. Minimálně o ně samé.

      Jenomže když to trpíme a bere se jako norma, že lze prostodušší občany oblbovat a následně okrádat a komerční zájmy vždy zvítězí nad morálkou… To je potom panečku společnost. Trochu se bojím, jak se k nám zachovají naše děti, které budou tímhle odchovány. Možná nás jednou jako přestárlé a zbytečné nechají postřílet.

      • Chápu že starší ročníky neměl kdo připravit na to co přijde, ale kde se tedy vzala v lidech ta touha vlastnit majetek na který nemám a dlouho mít nebudu? Kdo je zodpovědný za to, že já toužím mít drahý audio system, ale nemám na něj peníze? Kdo může za to že po tom přístroji který není nezbytně nutný pro přežití toužím tolik, že si na půjčím peníze, a už se nezajímám o to kolik zaplatím na víc. Lidé nepřemýšlí nad svým chováním a jednáním. Nesvádějte všechno na režim ve kterém jste vyrůstali. Byli to hlavně komunisté kteří varovali svou propagandou před osobním vlastnictvím a před mamonem a požitky vyplývající s blahobytu a rozežranosti. Komunisté a jejich systém vás učil nechtít víc než kolik potřebujete. Říkáte že jste ovlivněni tím co bylo za komunistů, ale to je alibismus. Kdyby jste tím byli ovlivněni tak budete především mít zaryto v paměti, že nepotřebujete všechna ta lákadla moderní doby. Tudíž si na ně ani nemusíte půjčovat u lichvy. Pořád mi s toho vychází, že naše finanční chování má na svědomí výchova rodičů a potom až školy, nikoliv systém, ať už komunistický nebo kapitalistický.

        Nejsem bohatý (spíš prudce naopak) a přesto mám k životu to co potřebuji a všechno to co si pořídím navíc podléhá přísné rozvaze a plánování zda to vydrží můj výdělek i v krizové situaci.

        Lidé jsou rozežraní a závistivý a co vidí to chtějí mít. pokud si to neumí odříct potom je to jejich konec a jen jejich zodpovědnost. Nekárejme ty co poskytují to co lidé chtějí. Lidé chtějí mít rychlý přístup k penězům a je evidentní že je jim jedno co to stojí.

        Nechci touto reakcí nikoho urazit ani nikomu brát jeho názor.

  • Reklamy, které se objevily obzvláště v období vánoc a i následně po Novém roce považuji za krajně nemorální. Příklad „Problém s dárky? Půjčíme Vám 30.000,-Kč na ruku“ – pro koho je určená taková reklama? Pro ty co vydělávají třicet tisíc a víc? Asi těžko, protože to nemají zapotřebí. Pro vrstvu mezi dvaceti a třiceti tisíci? Taky moc ne, ale jsme skoro doma. Takže pro koho? Je to určeno vesměs pro občany s nižším vzděláním a logicky s nižšími platy, které taková půjčka může opravdu oslovit. A banky mají dobře spočítáno, že ten prostý človíček si to NESPOČÍTÁ ……. že sice bude mít v ruce 30.000,-Kč, ale čeká ho astronomický úrok srovnatelný s lichvou. Dále pak záhadné poplatky za vedení účtu, které jsou dvakrát vyšší než u běžného účtu. Také mu hned nedojde, že ty peníze bude muset splácet většinou minimálně dva roky. A to jsou další dvoje vánoce, že? A co udělá banka? Nabídne vedle první půjčky druhou, která může běžet současně……….a najednou je tu spirála, která vede do hlubší a hlubší zadluženosti.

    Samozřejmě, že si ten človíček nepřečte do detailu dokonale vyšperkovanou několikastránkovou smlouvu psanou titěrným písmem a doplněnou minimálně třemi přílohami. Banky přímo spoléhají na to, že se mu to nebude chtít číst. Že v podstatě přehlédne výši úroku napsanou co nejtitěrněji někde vlevo dole vedle hlavičky banky (chválabohu, že alespoň tohle už jsou nuceni zveřejnit v reklamách i když stejně to nacpou někat tak aby to bylo co nejnenápadnější – pěkně by těm prevítům měli přikázat jak má být tato informace viditelná jako je to u cigaret).

    Samozřejmě v tom můžeme vidět trestný záměr – jenže informace není zatajena, pouze tiskově zmenšena – a to trestné není. Vysmějí se vám a řeknou, že jste si měl vzít brýle.

    A když to zavedu do extrému, tak se takový člověk nejpozději do pěti let octne v poloprázdném bytě, exekuce a soudy na krku….z toho plynou rodinné problémy, alkoholismus, násilí, krádeže, spousta slz a nešťastných tváří.

    Máme stát plný nejrůznějších kontrolních orgánů, které platíme z daní – vlastních odpracovaných peněz. Platíme je za to, aby nás před takovými způsoby bránili. Tak by měli konečně pohnout zadkem a začali proti takovýmto aktivitám tvrdě zasahovat.

    V Evropě máme několik vyspělých států, kde jsou některé typy reklam přímo zakázány.

    Podtrženo sečteno: Bohatnout zneužíváním lidské nevědomosti je podle mě trestný čin.

  • Tento článek není o tom jestli se firmy chovají morálně či jinak. tento článek je o blbosti lidí, kteří neumějí číst a počítat, kteří si neumějí říct na to nemám, o lidech kteří by neměli být svéprávní, protože kdyby takoví lidé nebyli, všechny firmy poskytující nevýhodné půjčky by už dávno zkrachovaly.

  • Nemorální je způsob, jakým jsou reklamy jsou divákům vtloukány do hlavy. Oddalování začátku pořadů, přerušování pořadů a podobně.

    Na reklamu by se měly vyčlenit dle časového programu úseky v programu, označené na začátku i konci signály aby si je ten, kdo si reklamu nepřeje(něco jako zahození tisk.letáků !), mohl spec.
    přístrojem k TV vypnout a dát třeba hudbu,či angličtinu.

  • Reklamě pravděpodobně nepodlehne ten, který si dokáže spočítat své možnosti.

    Uloví právě toho, kdo podléhá iluzi.

    Iluzi o možnosti porušit zákon rovnováhy, iluzi o sobě samotném.

    Nízkým odhadem trpí hodně lidí.

    Teď by stálo za úvahu, nakolik je morální z této slabosti vytěžovat kapitál?

    • To je ta správná otázka. Na jednu stranu, nic nepřivede hlupáka k rozumu tak spolehlivě jako právě špatná zkušenost. Na druhou stranu, mantinel nastavený zákonem je asi opravdu příliš vysoko. Represivní opatření jako je exekuce majetku a platu u mnoha jedinců nic neřeší. Vězení pro dlužníky tu nemáme a asi ani mít nebudeme. Naštěstí je tu konsolidace splátek nesplatitelných úvěrů. Když žalostnému dlužníku nepomůže ani tato možnost. Pak lze konstatovat že je závislý na dluzích. Nevím jaké procento naší populace je takto nemocných, ale myslím že mnoho s těch co padli na „hubu“ už svou chybu poznalo.

  • Půjčování peněz na vysoký úrok a opakované reklamy v televizi, které jsou vtloukány divákům do hlavy jsou velmi nemorální. Všechno se dá zdůvodnit a jednou budeme říkat, že za všechno si můžeme sami. Za nemoc, neštěstí, přírodní pohromu i za rodinu do které jsme se narodili.
    Nečeká nás vůbec příjemný život.

    • Kdo Vás nutí sledovat reklamu v TV? Kdo vás nutí obstarávat si věci které nepotřebujete pro standardní život? Kdo Vás nutí žít nezdravý způsob života? Kdo Vás nutí poškozovat své přírodní životní prostředí netříděním odpadu? Kdo Vás nutí spotřebovávat víc energie než kolik skutečně potřebujete? Kdo Vás nutí nevhodným způsobem vychovávat své děti? ( pokud děti máte) Kdo Vás nutí udržovat vztahy s rodinou se kterou se nemůžete morálně a lidsky ztotožnit? Ptám se kdo a JAK Vás nutí do výše jmenovaného? Odpovíte – li že média, pak já tvrdím vypněte TV. Kupujte vícero novin a diskutujte s co největším počtem lidí o všem co Vás trápí a naslouchejte i těm s kterými nesouhlasíte a přemýšlejte o tom. Čtěte knihy od starých klasiků. Vše co prožíváme tu už jednou nebo i víckrát bylo. Poučme se z dějin a dívejme se vpřed.

      Nechtěl bych se Vás dotknout jen říkám co si myslím.

  • Naprosto souhlasím s tím, že reklama je nemorální a zavádějící. Navíc napomáhá různým podvodníkům, kteří parazitují na už tak složité finanční situaci některých lidí. Naslibují za poplatek 1 000,- až 6 000,- Kč, že jim peníze sežene na vyplacení všech půjček, ale že zůstává pouze u slibů, vám nemusím ani povídat. Pouze z nich vytahují další peníze.

  • No už se vyskytl i případ, kdy pracovnice banky byla pokárána za to, že chudé paní která si přišla půjčit, doporučila půjčku s menším úrokem. Prostě ZISK a PENÍZE to jsou bohové dnešní doby a když je nemáš jsi socka a já pracháč do tebe klidně kopnu, protože šance jsme měli stejné tak co bych se staral o druhé.

  • Půjčování peněz na vysoký úrok je nemorální a tedy i reklama.

  • Spíš jde o to, že tady jsou rozumově slabší lidé, kteří chtějí něco co si prostě nemůžou dovolit a neumí si to spočítat. Pak to tak dopadá. A jestli jsou morální – nemorální, to nevím, ale určitě se všichni shodneme na tom, že jsou hodně otravné.

  • Lidé by měli pochopit co to znamená odložená spotřeba. Proč potřebuji televizi na které má moderátor hlavu v nadživotní velikosti, na co mi je DVD s prostorovým zvukem, když za pár let až klesne moje produktivita a zvednou se moje životní náklady, protože budu potřebovat drahé léky a drahé jídlo abych přežil. Všechny elektrické přístroje (televize,telefon apod.) mají tlačítko kterým se dají vypnout a kterým lze tu painformační masáž zastavit. Bohužel člověk je tvor hamižný a když má něco soused tak já teda taky a ještě lepší.

  • Sama reklama v podobě jaká je, je nemorální. Snaží se vám podsunout informace, které následně ovlivňují Vaše nevědomé rozhodování. Protože všichni usilujeme, aby naše rozhodnutí bylo správné potřebujeme určité informace spojené s předmětem rozhodování a protože nejsme stroje a nebereme v úvahu pouze skutečně věcné argumenty je naše rozhodování ovlivnitelné. Reklama z tohoto principu velmi dobře žije, a důkazem že skutečně funguje je její vlastní existence.
    Co se týče úroků, tak ty podléhaly již v minulosti regulaci např. za Karla IV (období hosp. rozkvětu) byly stanoveny na max 5%.

  • Reklamy na finanční půjčky jsou produkt jako každý jiný. Když je o něj zájem, tak je i nabízen. Kdyby si lidé půjčovat nechtěli, nikdo by peníze k půjčení nenabízel a nebyly by na to ani reklamy. Něco jiného je samozřejmě lichva, ale to je na jiný text.

  • Myslím, že otázka by měla být položena spíše: „Jsou finanční půjčky nemorální?“ Nic proti finančním půjčkám v případě, že jsou úročeny rozumným úrokem, který zajistí věřiteli zisk a dlužníkovi umožní půjčku splácet. Úrok 20% vypadá na první pohled rozumně, ale co reklama zamlčuje je fakt, že to není úrok roční, ale měsíční, takže ve skutečnosti je půjčka úročena 300% a to už spadá do kategorie lichvy, jak nakousl kolega v příspěvku nade mnou.

    Má odpověď na otázku v nadpisu: Ano, reklama na nemorální věc je sama také nemorální.

  • Fakticky souhlasím s autorem článku v ohledu „výhodnosti“ půjček. Mě samotnému volají snad obden a neustále můžu mít deseti tisíce „zdarma“.

    Ovšem zcela nesouhlasím s názorem, že je tato reklama nemorální. Žijeme snad ve světě, kde každý (aspoň trochu) normální člověk nemá svou hlavu, rozum, právo a možnost se svobodně rozhodnout? Ta reklama – potažmo banky – člověka nějakým nátlakem nutí, aby si půjčil a až potom počítal? Nemá snad každý možnost před tím, než si půjčku uzavře vše v klidu promyslet a propočítat? Ale má… každý má minimálně jednu, většinou všechny, ze zmiňovaných šancí.
    Tohle je o spotřebitelích, nikoliv o bankách a reklamě. Banky tyto produkty nabízejí proto, že je po nich poptávka. Díky bohu máme konkurenční prostředí, takže každá finanční instituce logicky nabízí co nejlákavější podmínky. A lidé tyto nabídky „kupují“. NA ZÁKLADĚ VLASTNÍHO ROZHODNUTÍ A UVÁŽENÍ – PROTOŽE SE TAK ROZHODLI ONI SAMI.
    Pokud je zde něco špatně, není to reklama na půjčky, ale nerozvážnost a hloupost spotřebitelů těchto služeb.

    • Reklama je založena právě na těchto pravidlech:

      1. nerozvážnosti a hlouposti lidí (podle statistiky je jich cca 70%).
      2. stokrát opakovaná lež se stává pravdou (známe z minulosti).
      3. není pravda to co je pravda ale pravda je to čemu lidi věří.
      4. účelem reklamy je vytvářet stále větší okruh lidí viz. bod 1. masovým náporem ve všech mediích.
  • Za většinou osobních finančních krizí u nás stojí hazard či jiné závislosti, a to především v podobě závislosti na alkoholu, tvrdých drogách, výherních automatech, casinech, sázkových kancelářích. Zde je kámen úrazu. Když si někdo půjčuje peníze, dokáže si snadno spočítat, jak moc bude pracovat, aby je mohl vrátit. Jakmile však do tohoto procesu rozhodování vstoupí závislost, tak daný jedinec se nerozhoduje – vždy má přednost závislost.

    A co se stane, když jedete tramvají, je Vám mizerně, nemáte peníze, protože jste je všechny prohrál na automatech a jinak „investoval“ a v tom vidíte ty letáky s reklamou „Riskujte zdravě u nás v casinu“ , pro každého hráče pivo zdarma a vedle leták „30000 Kč? Stačí jen zavolat…“ ???

  • Docela mne pobavila reklama jedné nejmenované banky, která nabízela 50000,- Kč za 899,- Kč měsíčně. Ale už jaksi v „letu“ řekli, že je to na 84 měsíců. Navíc si u této banky musíte založit účet a platit měsíční poplatky za vedení účtu atd. Takže v reálu zaplatíte za 7 let, při měsíčním poplatku za vedení účtu cca 100 Kč dohromady 83916 Kč. A jste zadluženi na 7 let. Každý by si měl uvědomit, co je pro něj lepší …

  • Je velmi diskutabilní, co se v dnešním světě dá považovat za morální a co ne. myslím si, že odsuzovat reklamy není správný způsob. Reklama jen prezentuje výrobek, nebo službu..je sice pravda, že může být reklama klamavá, ale společnosti nabízející rychlé půjčky mají myslím své mediální a právní poradce, kteří ví, kde je příslušná hranice.

    Jako problém opravdu vidím hloupost a jednoduchost obyčejného českého člověka, který se nechá takovouto reklamou nalákat … nikde přece nelítají pečení holubi do huby, tak je přece jasné, že když mi někdo nabízí půjčku z říše snů, že za ni zaplatím úroky z říše pekla!!!

    Lidé jsou opravdu hloupí a nepřemýšlejí, vůbec se nezamyslí nad důsledky….hold k tomu nejsou vychovaní z domu…dříve přece platilo, že se stát o nás vždycky postará a valná většina se tímto heslem řídí dodnes!!

  • Reklama jako taková nemorální není. Nemorální je její obsah, způsob.

  • Reklama sama o sobě není ani nemorální,morální ,pohoršující aj. Je pouze dobrá a špatná dle kritérií zadavatele ,který platí její výrobu. Přestaňme věřit na samospasitelné regulace a zákazy. Ty nic nevyřeší. A půjčka je v ekonomice docela běžný instrument. Jen se s ní musí promyšleně nakládat (jako ostatně se vším). A nezatracujte lidi s nižším vzděláním. Nejen oni se špatně rozhodují co se týká financí. Viz. zajímavá kniha „Proč chytří lidé dělají hloupé chyby, když jde o peníze „.

  • Co to tady všichni řešíte? Co chcete zakazovat – reklamu? Nevěřím tomu, že chytrý člověk si může za takových podmínek půjčit. Ty hlupáky do toho nikdo nenutí, dělají to zcela dobrovolně.

  • Proč nemorální. Když můžou dělat reklamu na vložky, tak už na všechno. A taky to nikomu nevadí.

  • Neřekla bych, že je to nemorální. V tom případě by musely být nemorální i školy kde se učí marketing a reklama. Takoví lidi přece ty slogany vymýšlejí a je to jejich práce, která je živí.

    Já jsem z Moravskoslezského kraje, kde je spousta bohatých a ještě více průměrně vydělávajících lidí a bohužel většina lidí z těch průměrných někde někomu něco splácí.

    Je smutné, že pár mých přátel jsou zadlužených a při tom, když si půjčku brali, věděli co je to bude stát. Ale my Češi a Moravané nějak nemyslíme do budoucna a chceme mít všechno teď a hned.

    Já jsem ještě mladá proto raději vrážím peníze do dvou životních pojistek a budu jen doufat, že ty instituce nikdo nevytuneluje a v důchodu budu mít z čeho žít.

  • Reklama na půjčky je nemorální. Není totiž určena pouze pro dospělé, kteří po svém zhodnotí jejich obsah, ale sledují ji i děti.

  • Poslední půjčku jsem měl v roce 1977. Od té doby žiji bez půjček, a zjistil jsem že to jde! Prostě: všechno co k životu nutně potřebuji, si mohu pořídit i bez půjček. A brát si půjčku na dovolenou u moře, považuji za naprostý nesmysl. Když nato nemám, tak tam nepojedu, bez toho se dá žít.
    Je ovšem velice těžko odolat nabídkám půjček, které nás bombardují z televize a z tisku prakticky nepřetržitě.

  • Je důležité důsledně oddělovat banky, které jsou svázány zákony, pravidly a vnitřními předpisy, jež jsou často přísnější než nadřazené zákony, od splátkových společností typu „půjčka na ruku ihned a na cokoliv“.
    Velké banky mají samozřejmě chuť půjčovat co nejvíc, protože je to jeden z jejich základních kamenů, ale zároveň se čím dál více zaměřují na dlouhodobě budovaný vztah s klientem – ten by měl ideálně hned po narození získat „darem“ spoření, pojištění a další banko-pojistné produkty, časem první malé půjčky typu kontokorent a kreditní karta, pak hypotéku…..a až založí vlastní rodinu, tak si celý cyklus zopakuje.
    Možnost banky dát běžnému klientovi půjčku po té, co nesplácel, měl exekuci apod. jsou omezené a klient si nově budovaný kredit u své banky musí zaplatit vyššími úroky a pevnou splátkovou morálkou (pokud půjčku dostane).

    Ze zkušenosti vím, že člověk, který nechce půjčky, tak udělá všechno pro to, aby se jí vyhnul a naopak jsou lidé, kteří se ženou naprosto bezhlavě do úvěrové spirály a dříve či později končí u splátkových společností s úroky od 100% p.a. výše s každotýdenní návštěvou „úvěrového“ pracovníka.

    Problém je, že ale většina lidí zjednodušuje vztah: půjčka = lichva od splátkových společností = banka = lichvář.

    A slovo závěrem? Půjčujte si vždy jen to, co dokážete vrátit a na to, co skutečně potřebujete (ne chcete – na to si můžete našetřit)…..


Leave a reply